
Työtapani
Oli kyseessä sitten yksilö tai yhteisö, pyrin aina vaikuttavaan työhön.
Eräs tärkeimmistä arvoistani on tehdä työni hyvin. Minulle se tarkoittaa sitä, että haluan kuulla asiakkaan tarpeen ja toiveen työni pohjaksi, ja että asiakas saa rahoilleen myös vastinetta. En tosin lupaa aina vastata asiakkaan toiveeseen täysin sen mukaisesti (esimerkiksi yksilöasiakkaiden kohdalla en lupaa kokonaan poistaa ahdistusta, koska se kuuluu elämään tai yhteisöjen osalta en lupaa asioiden paranevan ilman mahdollisen johdon ja esihenkilöiden tukea sekä koko työyhteisön sitoutumista tavoitteisiin). Pikemmin käyn dialogia, jossa voi syntyä uusia oivalluksia ja ymmärrystä. Kouluttaudun jatkuvasti ja otan selvää, jos jotain en vielä tiedä. Ja niin - osaan tunnustaa, että on kyllä paljon, mitä en vielä tiedä. Läsnäolon ja kuuntelun taidot vievät jo pitkälle, kuten myös asiakkaiden oman viisauden lähteelle pysähtyminen. Pyrin ottamaan etäisyyttä tilanteisiin, joihin ihminen tai yhteisö on itse jäänyt kiinni, ja katselemaan niitä uusin, tuorein silmin. Toivottaessa ohjausta, kanssakulkijaa, kannustajaa, organisaatiokouluttujaa tai valmentajaa, ole yhteydessä.